חפש בבלוג זה

יום שני, 26 בינואר 2015

את לא אמיתית

לא יאומן #1:
שהיו לי גבות כאלו, אי שם בשנת 2006


אני זוכרת את שיחת הנזיפה שזכיתי לה מהקוסמטיקאית המקומית, שהודיעה לי שייקח לה נצח לשקם לי את הגבות. איך התעצבנתי. בכלל לא רציתי שיקום, רק שתמרוט לי את השמפמם ותוציא לי את השחורים. בדיעבד היא צדקה בגדול - תראו את הזוועות האלו! (ייאמר לזכותי שהיא הייתה מעצבנת בלי שום קשר וריכלה בלי הפסקה על כל בחורה ביישוב שעברה תחת ידיה).

לא יאומן #2:
שראיתי מישהי עם גבות כאלו לפני כמה שבועות, באוטובוס מהאוניברסיטה הביתה. ללא ספק היה עדיף להתפכח מאשליית הגבות הזאת בעשור הראשון של שנות האלפיים. 


אגב העשור הראשון של שנות האלפיים: לפני כמה ימים פגשתי חברה מהתיכון שלא הייתי איתה יותר מדי בקשר מאז. השיחה התגלגלה - איך לא - לתיכון, בפרט לדברים שאנחנו לא זוכרות משם. הודיתי בפניה שאני זוכרת בעיקר שהיה לי ממש כיף, אבל האחים שלי טורחים להוכיח אותי מדי פעם על כך שהייתי אז די לא נחמדה. 

"היית לא נחמדה בתיכון" - היא ענתה לי. לרגע הייתי בשוק. אחרי שבריר השניה שנדרש לי להתעשתות בלעתי את זה והמשכתי בשיחה, כשתוך כדי אני מנתחת את המשפט בראש באלפי וריאציות ומגיבה לו בדמיוני.

קודם כל - יכול להיות שזו לא הייתה אמירה, אלא שאלה. זה אמנם נשמע כמו קביעת עובדה, אבל אולי פספסתי איך שהוא את סימן השאלה שם בסוף.

ואם זו לא הייתה שאלה, אלא באמת קביעת עובדה? מביך קצת להודות בזה, אבל זה טיפה מחמיא לי. מישהי "לא נחמדה" היא קשוחה, בטוחה בעצמה, אולי קצת אהוד-ברקית, אבל בטוח לא חנונית ופליזרית כמו שתפסתי את עצמי בעשור ההוא (וכמו שאני ממשיכה לפעמים לראות את עצמי כיום). 

מחווה אחרונה (בפוסט זה) לעשור הראשון של שנות האלפיים: קניתי אתמול עגיל לאף, אחרי כמעט שמונה שנים שהלכתי בלי. ולא סתם עגיל, אלא חישוק כסוף ממש כמו שהיה לי בתיכון. וזו לא הייתה סתם רכישה אימפולסיבית, אלא רכישה אימפולסיבית ב"ברוריה" שבסנטר. יותר פעם מזה כבר לא יהיה. 

9 תגובות:

יעל אמר/ה...

אני לא חושבת שהגבות לשעבר נראות רע כל כך. המצב יכול להיות גרוע יותר (אני מכירה מישהי שהייתה משועממת באחד הלילות באיזה טיול משפחתי ובטעות מרטה לעצמה חצי אורך הגבה כדי להפיג את השעמום. חודשים הסתובבתי בעולם כמו חגב המום).

"היית לא נחמדה בתיכון" זו מחמאה ענקית. את לא צריכה להיות נבוכה (או להשוות את עצמך לאהוד ברק, אבל זה כבר עניין אישי שלך עם עצמך)

marjorie morningstar אמר/ה...

הן נראו די גרוע, אני חושבת שהיעדר ההקשר בתמונה עושה איתן חסד גדול.

nona אמר/ה...

קודם כל קחי, תודי לי אחר כך.
https://www.youtube.com/watch?v=-la5z54fSOI

דבר שני- לא נחמדה!! מחמאה! זה להיות סנובית שזה לגמרי הדרך הכי טובה להיזכר אבר.

marjorie morningstar אמר/ה...

אומייגאד. בהתחלה חשבתי שיש פה קטע שאני לא מבינה. ואז בשניה ה-20 כמעט נחנקתי.

לגבי העניין המחמיא שבלהיות לא נחמדה - חשבתי ככה פעם. אבל אני גם מאמינה בקארמה ולכן חושבת שלמרות תחושת המגניבות הרגעית, זה בעצם לא כל כך מוצלח להיות לא נחמדה.

peachplz אמר/ה...

חחחחח אחד הפוסטים היותר משעשעים שיצא לי לקרוא, ודווקא הגבות לא כ"כ נוראיות ^_^

marjorie morningstar אמר/ה...

תודה X2.
ושוב, אני חושבת שהיעדר הקונטקסט מחמיא להן.

sefi אמר/ה...

רק עכשיו התפניתי לקרוא את הפוסט הזה, למרות שיש לי מחבן מחר.
אבל מה שתפס אותי כאן זה עניין הלא נחמדה. אני תמיד לא נחמדה. זה ממש לא נעים לי כי אני מאוד "סמארט אס" וגם צינית ומרושעת ובלונדינית. ואני תמיד מקנאה בכל האנשים האלה שאומרים עליהם "היא כל כך חמודה". אני כבר השלמתי עם זה שזה אף פעם לא יהיה הדבר הראשון שיגידו עליי. זה מעצבן אבל זה מה יש.
זהו, הוצאתי את זה.
למרות שיש כמה אנשים שחושבים שאני חמודה. ממש מעט. זה לא מנחם.

marjorie morningstar אמר/ה...

בהצלחה במבחן מחר. אני מניחה שיש מה ללמוד מכל דפוס התנהגות, גם נחמד וגם לא נחמד. אני מנסה להיות כמה שיותר ורסטילית ולא להתקבע על דפוס אחד, בדיוק כי אני לא רוצה שאנשים וקטלגו אותי תחת תווית מסוימת ויידעו לצפות איך אתנהג.

marjorie morningstar אמר/ה...

וגם - ראיתי את התגובה שלך בדיוק כשקיבלתי מייל מהבוס שלי (כן, מייל בשבת בצהריים מהבוס). אז זה היה מאוד חמוד ומשמח :)

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...