חפש בבלוג זה

יום חמישי, 20 במרץ 2014

הצעות מחקר

הסמסטר אני צריכה להריץ מחקר בפסיכולוגיה. אחד החלקים הכי קשים בתהליך הוא הצעת המחקר - לא פשוט למצוא נושא שבאמת לא נחקר מעולם אבל שיש לו יסודות תיאורטיים מוצקים.

היה לי רעיון ממש מגניב, אבל נאלצתי לגנוז אותו כי לא היה לי רקע תיאורטי מספיק, מה שגרם לי לחשוב שכל התהליך מתנהל בצורה ממש עקומה: במקום לחשוב על נושא שמדליק אותי ולהסתער עליו, אני חופרת במחקרים של אחרים, מוצאת איזו פינה אזוטרית שהם עדיין לא בדקו, ובודקת אותה. יחי מדעי הפסיכולוגיה!

במהלך החיפושים המתישים אחר נושא (אל חשש, בסוף מצאתי. אני כבר מגבשת את פרק השיטות), עלו לי בראש שלל תעלומות מחיי היומיום שלי שללא ספק שוות חקר מעמיק:

  • מחקר מתאמי: כמות הטרנינגים בתור לדמי אבטלה (הקרדיט על ההשראה מגיע לחברתי הטובה, שנאלצת להגיע למקום המדכא הזה פעם בשבוע הודות לתנאי ההעסקה המופלאים של עולם העיתונות).
  • מחקר מתאמי #2: אורך התור בעמדת הטיפול באקדמאים מחוסרי עבודה, לעומת אורכו בעמדה ללא-אקדמאים מובטלים. אותה חברה מספרת שיש משמעותית יותר אקדמאים מובטלים, מה שגורם לי לחרטות שלא הלכתי ללמוד מסגרות (יש שמועה שתמיד קיים מחסור במסגרים), או משהו.
  • מחקר תפיסתי-פסיכופיזי: כמות הזמן שמרצים חושבים שעומדת לרשות הסטודנטים לעומת כמות הזמן שעומדת לרשותם בפועל.
  • מחקר עם משתנה מתופעל: הקשר בין כמות הנקודות שהשקעת בקורס בחירה בבידינג, לבין היותו של הקורס חתול בשק מעפן להחריד.
  • מחקר מתופעל #2: מי בורח ראשון בקרב מבטים - חתול מגילמן, או סטודנט מגילמן?


תגובה 1:

Very Big Glasses אמר/ה...

מישהו סיפר לי שראה חשפנית מגיעה למועדון במכונית יפה, מבצעת שלוש ריקודים ואז עוזבת. זה יכול להיות אחלה ג'וב אם לא כלולות בו נגיעות בגברים זרים:/ אבל גם מסגרות זה אחלה.

אני בטוחה שהמצב לא ידרדר עד כדי כך ותמצאי נושא לחקור.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...