חפש בבלוג זה

יום רביעי, 14 באפריל 2010

המילון- חלק א'

ילדי עובדים זרים זה לא סקסי עכשיו. לא נפתחת שנת לימודים, הממשלה מתעסקת בענת קם והמשטרה בא.א המסתורי.

בקטע לא אופנתי, בא לי להעלות קטע מתוך מילון שחיברו תלמידים בבית הספר "דרור" בדרום תל אביב. כמו שבטח הבנתם, מדובר בילדים מבקשי מקלט (או בניסוח פחות משפטי- פליטים).
במילון אין את כל המילים בעברית, או באנגלית. רק מילים וביטויים שצריך לדעת כדי להסתדר.

אני לא אעלה את הכל, רק חלקים נבחרים. זו המילה הראשונה שבחרתי:


 או"מ UN
יעזור לכל העולם.
יעזור לאנשים, יעזור למדינה שיש לו בלאגן.
אתה מגיע ממדינה למדינה - יעזור לך האו"מ.  

יעזור לך כל מה שיכול. או"מ זה טוב.
האו"מ מסתכל על כל המדינות בעולם.
גם מדינה יש לו בלאגן הוא הולך לשם. ועוזר במה שיכול.

אני הייתי באו"מ, נתן לי דף של 6 חודשים, אני עם הדף הלכתי בלוד.
הדף של 6 חודשים זה שקט.
האנשים של לוד אומרים ככה. 


לא יודעת למה, אבל נורא מצא חן בעיני (אפשר לקרוא לי פלצנית. זה לגיטימי)

אין תגובות:

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...